<input type='password'>
HTML kóddal lehetséges.A beírt jelszó ellenőrizhetősége kedvéért megadhatjuk a felhasználónak a lehetőséget, hogy megnézze, valóban azt gépelte-e, amit szeretett volna. Ez a funkció jellemzően egy sematikus szemet ábrázoló ikonnal érhető el.******
A véletlenszerűen előállított jelszó nemcsak arra lehet jó, hogy az erre igényt tartó felhasználók helyett jelszót állítsunk elő, hanem arra is, hogy demonstrálhassuk a felhasználónk felé, hogyan is néz ki egy erős jelszó.
A jelszó erőssége azt jelenti, hogy egy a feltörés céljából készített program számára a választott karakter-sorozat mennyire okoz komoly akadályt. A visszajelzést egy szimpla mérőszám helyett érdemes látványosabb vizuális élményként elkészíteni.
Az, hogy egy regisztráció, vagy jelszó-módosítás során az új jelszót kétszer kell bekérni az ellenőrzés céljából, valószínűleg nem szorul magyarázatra. A két jelszó összehasonlítása szükségszerűen az adatfeldolgozás során szokott megvalósulni, ám annak semmi akadálya, hogy az egyezést, vagy az eltérést már azonnal a begépelés alkalmával jelezzük egy egyszerű, pici ikon formájában.
Gyakori kellemetlenség, hogy a felhasználó a jelszavát a CapsLock bekapcsolt állapota mellett írja be - emiatt jó eséllyel helytelenül. Éppen ezért elegáns dolog lehet ebben az esetben a gomb státuszára felhívni a figyelmet.A fenti öt szempont figyelembe vételével pl. az alábbi, kipróbálható jelszó-bekérő felület készíthető:
A forráskódban az egyes feladatokhoz tartozóan az alábbi függvények fedezhetőek fel:
A függvény minden meghívás alkalmával átkapcsolja a jelszó láthatóságát. Ennek keretében alapvetően két dolgot tesz:
- megváltoztatja a beíró mező jellegét: password-ről text típusúra, és fordítva;
- cserélgeti a kétféle "szem"-ikon két változatát.
Az erősséget vizsgáló függvény egyrészt azt ellenőrzi, hogy milyen hosszú a beírt jelszó. Másrészt azt is figyeli, hogy mennyire változatosak a benne szereplő karakterek - konkrétabban fogalmazva szerepel-e benne kisbetű, nagybetű, számjegy, illetve egyéb karakter. Minden ilyen előfordulást plusz ponttal jutalmaz.
Az így kiszámolt erősséget a skala() függvény alakítja vizuális élménnyé.Annak eldöntésére, hogy mely karakter számít kisbetűnek, nagybetűnek, számjegynek, vagy éppen egyéb karakternek, az ASCII kódtábla jelent számunkra segítséget. Ebben a szabványos kódtáblában található meg ugyanis, hogy az egyes karakterek milyen számértékű kóddal azonosíthatóak. A mi függvényünk is ezt használja. Ha nem hiszi, hasonlítsa össze a függvényben szereplő számokat az ASCII kódtábla tartalmával!
Ez a függvény, miután összehasonlította a két bekért jelszót, a második bekérő mező jobb szélén látható kicsi képet állítja be a megfelelőre. Mindezek előtt azonban arról is gondoskodik, hogy ha a két jelszóbeíró mező valamelyike még üres, akkor a "nem-egyező" ikont csupán halványszürke színnel jelenítse meg.
A véletlenszerűen generált jelszót létrehozó függvényben érdemes észrevenni, hogy a lehetséges karakterkészletből hiányzik a kis l betű, és a nagy I betű. Ennek pontosan az az oka, mint ami az előző mondatban is érzékelhető: a nagyL kicsi változata, és kisi nagybetűs változata jó néhány karakterkészlet esetén nem különböztethető meg egymástól, vagyis értelmes szövegkörnyezet hiányában a szerepeltetésük minden alkalommal 50% eséllyel hordozná magában a tévedés lehetőségét. Ezért inkább a random jelszóban elkerüljük a használatukat.
Az pedig, hogy a speciális karakterek közül melyeket vesszük be az alapkészletbe, illetve melyeket hagyjuk ki, természetesen erősen szubjektív érvelésre adhat okot. E tekintetben nehéz volna megkérdőjelezhetetlen felsorolást készíteni - az itt található sem az, sokkal inkább demonstratív jellegű csupán.
A függvényben szereplő getModifierState metódus gyakorlatilag meg is oljda a programozási feladatunkat, csupán azzal érdemes róla tudni, hogy csak egy eseményhez, praktikusan billentyű leütéséhez (onkeydown), vagy felengedéséhez (onkeyup) kapcsolódóan hívható meg. Ezért kellett bemenő paramétert adnunk az általunk megírt CapsLock() nevű saját függvényünknek.
1. | password |
2. | 123456 |
3. | 12345678 |
4. | 1234 |
5. | qwerty |
6. | 12345 |
7. | dragon |
8. | pussy |
9. | baseball |
10. | football |
11. | letmein |
12. | monkey |
13. | 696969 |
14. | abc123 |
15. | mustang |
16. | michael |
17. | shadow |
18. | master |
19. | jennifer |
20. | 111111 |
21. | 2000 |
22. | jordan |
23. | superman |
24. | harley |
25. | 1234567 |
26. | fuckme |
27. | hunter |
28. | fuckyou |
29. | trustno1 |
30. | ranger |
31. | buster |
32. | thomas |
33. | tigger |
34. | robert |
35. | soccer |
36. | fuck |
37. | batman |
38. | test |
39. | pass |
40. | killer |
41. | hockey |
42. | george |
43. | charlie |
44. | andrew |
45. | michelle |
46. | love |
47. | sunshine |
48. | jessica |
49. | asshole |
50. | 6969 |
51. | pepper |
52. | daniel |
53. | access |
54. | 123456789 |
55. | 654321 |
56. | joshua |
57. | maggie |
58. | starwars |
59. | silver |
60. | william |
61. | dallas |
62. | yankees |
63. | 123123 |
64. | ashley |
65. | 666666 |
66. | hello |
67. | amanda |
68. | orange |
69. | biteme |
70. | freedom |
71. | computer |
72. | sexy |
73. | thunder |
74. | nicole |
75. | ginger |
76. | heather |
77. | hammer |
78. | summer |
79. | corvette |
80. | taylor |
81. | fucker |
82. | austin |
83. | 1111 |
84. | merlin |
85. | matthew |
86. | 121212 |
87. | golfer |
88. | cheese |
89. | princess |
90. | martin |
91. | chelsea |
92. | patrick |
93. | richard |
94. | diamond |
95. | yellow |
96. | bigdog |
97. | secret |
98. | asdfgh |
99. | sparky |
100. | cowboy |
előző oldal | random oldal | következő oldal |