Egy online felület arra is tökéletesen alkalmas lehet, hogy bemutassa különböző
állatok, hangszerek, járművek, gépek, vagy éppen bármi egyébnek a sajátos hangzását.
Erre mutat kipróbálható példát a következő blokk:
Ügyeljen rá, hogy letöltés esetén - a forráskód alapján - az .mp3 hangfájlokat
egy hangok nevű almappába kell elmentenie, nem pedig a forráskódot is
tartalmazó mappába.
Fentiek felhasználásával készítsen weboldalt, mely különféle hangokat mutat be, játszik le
az érdeklődők számára. E hangok lehetnek például
állathangok
hangszerek hangjai
közlekedési eszközök vagy munkagépek hangjai
de akár zeneművek, zeneszámok is.
Az oldalt tetszőleges felhasználói felülettel és dizájnnal készítheti el. A hangok lejátszását
érdemes lehet különböző képi elemekre való kattintással elindítani. Például ha a hangszerek
hangzását szeretnénk bemutatni, megoldást jelenthet az alábbi képekhez hasonló tartalom
megjelenítése, ahol a képre kattintva megszólalhat a hozzá tartozó hang:
Gitár
Hegedű
Trombita
Zongora
Az ábrák csak ötletadó illusztrációk: a hangokat Önnek kell hallhatóvá tennie a saját programjában.
Gondoskodjon róla, hogy az éppen lejátszás alatt lévő hangot valamilyen megoldással bármikor
ki tudja kapcsolni a felhasználó a honlapon.
Mi van akkor, ha magunk szeretnénk vágni zenét, hangfájlt?
Ha van egy .mp3 hangfájlunk, de annak csak egy részletére van szükségünk, akkor azt a részt
onnan kivághatjuk magunknak. Ehhez jelenthet komoly segítséget a szabadon használható (vagyis ingyenes)
Audacity
nevű szoftver, melynek honlapja, és letöltési lehetősége az alábbi képre kattintva
érhető el:
A feladat megoldásához hangfájlokat letölthet az alábbi oldalak valamelyikéről, vagy egyéb,
Ön által talált webhelyekről.
Abban az esetben, ha egy hangfájl nem .mp3 formátumban áll rendelkezésre, akkor azt érdemes lehet
átalakítani, vagyis konvertálni. Ehhez akár online konverterek is használhatóak, mint pl. a
Készítsen játékos tesztet megvalósító programot a következők szerint:
1. Jelenítsen meg a képernyőn kb. 10 kérdést például az alábbi mintából kiindulva!
2. A hangszóró-jelre kattintva játssza le az adott kérdéshez tartozó állathangot! 3. Bízza a játékosra, hogy válassza ki a hallott hanghoz tartozó állatot! 4. A teszt végén tegye lehetővé a játékos számára, hogy megtudja a helyes válaszainak számát!
A feladatot - és ennek megfelelően a megvalósítást - többféleképpen is módosíthatja:
A kérdések száma nincs kőbe vésve: lehet néhány kérdéssel kevesebb is, mint 10, de akár több is.
Nemcsak állathangokkal, hanem egyéb hanghatásokkal is dolgozhat (természeti jelenségek, hangszerek, gépek, filmzenék, zeneszámok részletei, stb...).
Szépítheti úgy a feladatot, ha a szöveges válaszlehetőségek helyett inkább képeket jelenít meg.
A megoldáshoz segítséget jelenthet a WebTeszt című mintapélda.