Kérdőív
A március 16-tól bevezetett digitális munkarend első három hetének
tapasztalatairól mondhatták el középiskolás diákok több évfolyamról
a véleményüket a tavaszi szünet előtti napokban.
Az alábbiakban a kilenc kérdésre adott tanulói válaszokból olvasható
válogatás.
1.
Mennyire ment könnyen számodra a digitális oktatásra való berendezkedés? Mi jelentette a legnagyobb kihívást?
- Igazából nem áll messze tőlem az otthonlét, tehát ezt az otthoni oktatás menetet is hamar megszoktam. De a feladatok mennyiségével vannak harcaim :D
- Nekem személyesen először jól mentek a dolgok, mindent időre leadtam, könnyen meg lehetett csinálni a feladatokat, nem voltak nagy elvárások. Aztán amikor már egy kicsit belelendültünk, akkor elkezdték a tanárok zúdítani a feladatokat változó időintervallumban és úgy éreztem mintha sokkal kevesebb időm lett volna a feladatokra. A legnagyobb kihívás számomra az a rendszertelenség volt és még jelenleg is van. Ezalatt az idő elosztást gondolom. Nincs egy konkrét időintervallum, mint mondjuk az iskolában lévő tanítás... tudja, hogy bemegyünk és mi ott x óráig ott vagyunk, tanulunk, majd hazajövünk és "szabadidőnk" van.
- Nem ment könnyen, és a legnagyobb kihívást a motivációm hiánya jelentette. Az a kicsi motivációm, ami azért volt, mert nem volt jobb dolgom, mint tanulni, elszállt.
- Számomra elég könnyen indult a berendezkedés, egész jól viseltem az elején. A legnagyobb kihívást a felkelés jelentette, ugyan később lehet kelni a megszokottnál de ébredés után egyből le kell ülni a számítógép elé és ez eleinte meg még most is kicsit nehezen megy.
- Egész könnyen ment, mert napi szinten használom az online felülelet, talán az okozta a legnagyobb kihívást hogy a classroomot még nem ismertem és eleinte kicsit fura volt hogy mindenhova egy kódot kell beírni meg maga az oldal is érdekes.
- Könnyen ment, alapból 5:20-kor keltem, így tudok 7:45kor is, ami megkönnyítette a kialvatlanságot.
- Nem ment egyszerűen! Gyakorlat számomra nehézkesen megy.
- Nos, kezdtem azzal, hogy egy új gépet kellett venni. Könnyen be tudtam jelentkezni a különböző kurzusokra. Első héten azt mondom, hogy jó volt. De aztán el "halmoztak" feladatokkal amire elég kevés időnk volt, hogy megoldjuk.
- Egyszerű volt. Az elején volt egy kis fejetlenség, mivel a diákok, se a tanárok nem tudták, hogy mi lesz (bár ez inkább a kormány felkészületlenségéből fakad)
- A berendezkedés valójában egy könnyű procedúra volt. Minden eszközöm meg volt hozzá, de tudom, hogy rengeteg olyan fiatal van, akiknek például semmilyen internetelérése nincs otthon.
- Jó az alkalmazkodó képességem, ebből adódóan könnyen áttudtam állni. Ahhoz kicsit nehéz hozzászoknom, hogy a szociális élet megszűnt, és nekem nem ugyan az a szociális média, mintha kezet foghatnék az osztálytársaimmal.
- Az elején elég nehézkés volt, amíg meg nem tudtuk, hogy fog ez működni. A legnagyobb kihívás esténként korán lefeküdni, mert holnap korán kell kelni.
- Annyival könnyebb, hogy nincs az a másfél óra utazás (oda-vissza). És az iskolában (némelyik napon) kb. nem csinálunk semmit. A legnagyobb kihívás az volt, hogy egyes tanárok sok feladatot adtak fel.
- Igazából nem volt valami nehéz átállni az online oktatásra. Persze akadnak nehézségek, én például nem használtam olyan gyakran a gépemet, most pedig napi szintű, de ennek nagyon örülök, hiszen nap mint nap tanulok így valami újat. A tanárok és a diákok egyaránt segítik egymást, és ez nagyon szimpatikus számomra. A legnagyobb kihívás az csupán az, hogy meg kell szoknom hogyha kérdésem van az adott feladathoz, nem kapok sajnos azonnal választ, ami persze természetes.
- Elég nehezen megy. A tanárok nagy része több feladatot ad ki, mint amennyi óra van egy héten velük (tisztelet a kivételnek). Sokszor szembesülök email formában azzal, hogy holnapra be kell küldeni 3-5 feladatot. A Google Tanterem dokumentum részlege kihívás, több percig tart úgy elrendezni a válaszokat igényesen, hogy valahogy ki is nézzen, de ennél már csak a főbb tantárgyak tanáraival való kapcsolat felvétel a legrosszabb.
- Nem volt kifejezetten nehéz. De voltak dolgok, amikhez kellett egy kis idő, hogy megértsem őket. Néhány tanár például helytelenül csatol feladatokat, és nem igazán jelzi ki a feladatok közt, hogy van házi feladat, de egy kis odafigyeléssel küszöbölhető.
2.
A kezdeti időszak után mennyire tartod érdekesnek, hasznosnak a mostani rendszert? Mi az, ami a leginkább tetszik benne? Mi az, amihez a legnehezebb hozzászoknod?
- Számomra teljesen jó és izgalmas az oktatás része ennek az egésznek, leginkább azért mert így könnyebb tanulni és az átlagomat feljebb húzni mint ezelőtt volt. Azonban a kapcsolatok tartása sokkal nehezebb a barátokkal illetve szeretteim nagy részét nem láthatom ebben az időszakban, ezt mondanám jelenleg a legrosszabbnak és a legnehezebbnek, illetve amihez leginkább nehéz hozzászokni.
- Tetszik benne, hogy itthonról lehet dolgozni így sokkal könnyebb odafigyelni és beosztani az időm. A legnehezebb hozzászokni ahhoz, hogy időben beadjam a feladatot vagy egyáltalán megcsináljam :D
- Kevésbé tartom hasznosnak, mint a "rendes" iskolai oktatást, mivel így nem lehet olyan hatékonyan, érthetően leadni az anyagot, legalábbis nem mindenből, mint régen. Persze ez tanár és diákfüggő is. Egyértelműen az otthon kényelme az, ami tetszik benne, de nehéz és fura hozzászokni az online Discordos, redmentás, stb. órákhoz.
- Őszintén, nem tetszik a rendszer, én hozzászoktam a mindennapi korán keléshez és az 14-16 óra közötti hazaéréshez. Az online oktatás nem nekem való és még rosszabbul is teljesítek jegyek formájában időről időre.
- Ami a leginkább tetszik, hogy megtanított beosztani az időmet, minél inkább próbálok precíz lenni. Amit ki nem tudok állni benne, az az online bejelentkezés (a videochat, a hangchat, hogy a tanárok nem tudják rendszeresíteni, hogy mikor adják fel a házit... mármint éjfélkor nem jó érzés megkapni a házit, ahogy hajnali 6-kor sem... hétvégére is adnak.
- Ami leginkább tetszik a rendszerben, hogy én magam osztom be az időmet, ami eddig egészen jól megy, pl. ha hétfőn-kedden megcsinálom a legtöbb házit, szerdán szinte szabad a napom :)
Amit nehéz megszokni, az csak az, hogy néhány tanár nem mindig nézi a privát üzeneteket, így mi később kapunk választ.
- Ami nekem tetszik, az az, hogy bármikor neki állhatok, maximum egy-egy feladat, ami aznapra kell.
Amihez nehezen szoktam hozzá, az az online órák. Az kiborít.
- Szerintem jobb, mintha minden reggel fel kéne kelni és végig szenvedni a napot, több időnk tudunk fektetni magunkra és a tanulásra is.
- Hasznosnak hasznos, mivel kollégiumban nem tudnám a programozási feladatokat elvégezni. Könnyebben megy a javítás egyes tantárgyakból.
- A jelenlegi helyzethez mérten nagyon hasznos ez a rendszer és megkönnyíti a tanulást. Tetszik, hogy a classroomban lehet privát üzenetet írni, és átlátható a rendszer.
- Hát igazából 50-50, mert amilyen órákon szeretek ülni, azokkal most így sokkal nehezebb és rosszabb, viszont amikre kevésbé szeretek beülni, az most jobb, viszont inkább ülnék be, minthogy itthon kuksoljak, illetve amihez nagyon nem tudok hozzászokni, az időbeosztás, illetve hogy nem vagyok rákényszerülve a tanításra, hanem magamat kell rávenni, hogy na akkor most matekozunk.
- Nekem egyáltalán nem tetszik. Szerintem az jobb, ha ott a tanár is. Nagyon sok tantárgyból (ami érettségi tantárgy) nem megyünk ezzel az online tanítással semmire. És például programozás vagy egyéb gyakorlatba is jobb lenne, ha tanár el tudná magyarázni, mint hogy netről nézzem le.
- Ami tetszik benne, hogy otthon vagyok és otthoni környezetemben tanulok.
- Ha épp nem érettségi előtt állnék, érdekesnek tartanám és hasznosnak, hisz mégis csak új dolgot tanulunk, és járatunk be. De mivel felmérés előtt állok, így csak érdekes, de szerintem egyáltalán nem hasznos, nehéz önszorgalomból megtanulni valamit, kellő elmagyarázás nélkül.
- Ugyanolyan mintha iskolába lennék, csak most otthonról tudom csinálni a feladatokat. Hasznosnak azért gondolom, mert több mindennek utána tudok nézni, és könnyebben megragad a fejemben. A legnehezebb hozzászokni ahhoz, hogy későn is adnak fel feladatot, amikor igazából már vége van az iskolának.
- Leginkább az tetszik, hogy eldöntheted, hogy mit csinálsz először, mikor, hogyan, stb. De az is segít, hogy nincsenek emberek, akik zavarják a tanulást.
- Érdekesnek tartom, mert eddig majdnem 12 évet padban ültem napi 4-8 órát, ahhoz képest még nagyon új. Hasznosnak kevésbé. A napi feladatbomba, aminek néha nem nagyon látom értelmét, szerintem csak időpazarlás. Így végzős fejjel más a nézőpont, mert a tételeken lenne a hangsúly. De csak lenne. Az a pici dolog tetszik benne, hogy nem fél 6-kor kelek, és nem este 5-re érek haza. A szociális átállás a legnehezebb.
- Szerintem hatalmas potenciál van ebbe a internetes tanításba, viszont a csúnyán fogalmazva az "öreg" tanárok azt hiszik, hogy mivel itthon vagyunk, így egész nap csak tanulunk, ebből kifolyólag annyi beadandót kértek/kérnek, hogy a saját érettségi tételeimmel nem tudok foglalkozni. Tetszik, hogy saját magamnak tudok utána nézni a dolgoknak, és hogy így érdekességeket is találok, nem csak tényeket, amiket tanítanak.
- A legjobb az, hogy saját magam oszthatom be az időmet. Egyszerűen csak délelőttre betuszkolok mindent, és a délutánom teljesen szabad.
A legnehezebb egyértelműen a digitális órák közötti szünetek hiánya.
- Szakmai tantárgyakból érdekesnek és hasznosnak tartom ezt az itthoni tanulást, mert utána kell nézni és így jobban megmaradnak a dolgok (nekem legalábbis).
Legnehezebben az egyedül való dolgozáshoz kellett nagyon hozzászoknom.
- Leginkább az tetszik benne, hogy hatalmas flexibilitást ad, sokkal több időnk van rá, nem kell ragaszkodni a füzetes, írkálós szenvedéshez (pl. magyar), nem kell korán kelni, nem kell a napi 3 órás utazásomat végigszenvedni.
Viszont akármennyire is jónak hangzik ez, azért megvannak a maga hibái: a legnagyobb baj számomra, hogy nincs motiváció. Itthon vagyok, és az itthoni dolgok elveszik a figyelmem és a kedvem a feladatról. Amíg rendesen volt tanítás, addig az iskola mondhatni adott egy motivációt, hogy "ha már itt vagyok, akkor ne csak szenvedjek".
- Nincs olyan dolog, ami tetszene benne. Egyáltalán nem tetszik ez a rendszer, hogy egész nap otthon ülök, mert nem mehetek sehova a vírus miatt, és ha nem is lenne ez a vírus, akkor se mehetnék ki, mert annyi dolgot kell csináljak...
- Egész érdekesnek tartom, de szívesebben végezném el a dolgokat az iskolában, ahol normálisan tanítanak is, ha kérdésem van egyből feltehetem.
- Érdekesnek azért találom, mert végre van valami változatosság a tanulásban, és megtörte a szürke hétköznapokat. Ami a legjobban tetszik benne, hogy általában a feladatok elvégzésére van egy napunk kb., ha nem több, és így én tudom eldönteni, hogy mikor és mennyit foglalkozzak egy-egy tantárggyal.
- Tapasztalatszerzésnek tökéletes volt, de hosszútávon nem kifizetődő. Nem túl sok dolog tetszik benne. Az igen, hogy én osztom be az időmet, és hogy kevesebb a tanóra. A legnehezebb a tanítás formájához tudok hozzászokni. Sokkal nehezebb és nagyobb erőfeszítést igényel a tananyag elsajátítása.
- Elég érdekesnek tartom és tetszik is ez az online rendszer, de persze a hagyományosnak is megvannak az előnyei, így választani nem nagyon tudok a kettő közül.
- Nem rossz a mostani rendszer viszont szerintem az lenne a legjobb ha találnánk egy arany középutat.
3.
Mennyire segítőkészek a tanáraid? Mi az, amit jól csinálnak, és mi az, amin változtatniuk kellene szerinted?
- A legtöbb tanár próbál úgy tanítani, ahogy eddig is. Nem akarják figyelembe venni, hogy most nem bent vagyunk, hanem otthon, ezért próbálják lenyomni a torkunkon az anyagot. Legalábbis úgy a 70%.
- Valaki az, valaki nem. Ez nem változik a teremből az internetre áttérés után sem.
- Szerintem igen segítőkészek a tanárok, de az például nagyon nem igazságos, hogy találomra osztályoznak olyan munkákat, amire csak úgy random rámondják hogy most ezt fogják leosztályozni, miközben egy csomó előtte lévő munka jobban sikerült, de azokra semmit nem kaptam.
- Mindegyik tanár segít, válaszol a kérdésünkre. Többségük, ha megkértük, változtatott pár dolgon, pl. hosszabb időt kaptunk, tekintettel arra, hogy másból is kapunk feladatokat.
- Tyűh...nagyon jó kérdés! Ha kérdezek a tanároktól, mondjuk ha valamit nem értek vagy ilyesmi, akkor nyilván visszaírnak és megpróbálnak segíteni vagy valami hasonló. Az más kérdés, hogy ez mennyire sikerül...
VISZONT én rengetegszer érzem azt, hogy ugye ez a helyzet a tanároknak is nehéz, ezt jól tudom de sokszor olyan pillanataik vannak, hogyha mondjuk valami nekik nem tetszik vagy valami bajuk van vagy ilyesmi, akkor tiszta bunkón válaszolnak.
Velem nagyon sokszor előfordult, hogy illedelmesen megkérdeztem valamit, erre olyan szintű közvetett választ kaptam, mintha mondjuk egy haverom írta volna. És én értem, ha valakinek rossz kedve van, csak attól még meg kéne gondolni, hogyan kell beszélni másokkal.
- Ha tehetném, kellő tisztelettel megkérném a tanárokat, hogy legyenek már szívesek érthetően leírni, hogy mit hogyan akarnak egy feladat kapcsán. Mert csomószor van az, hogy le vagyunk tolva azért, hogy miért nem így meg úgy csináltuk, miközben a tanár nem írta le, hogy ő konkrétan mit szeretne tőlünk.
- Nagyon rossz, hogy csomó feladatot leosztályoznak... sokkal több közepes jegyem van, sőt már 2-esek is becsúsztak, amik azért igen lerontják a jegyeim...
Egy-két tanárom jól csinálja, hogy érettségi feladatokat ad fel.
- Eleinte csak napi 2-3 munkát kaptunk és ez egyre csak nőtt tegnap már 7 feladatunk volt mára amihez még kaptunk ma is ráadásul olyan órákból amik az órarend szerint nem is lennének.
Talán változtatni azon kellene, hogy kevesebb feladatot kapjunk, vagy mondják el a hiányosságokat és a megoldást, ha a diák nem jön rá magától. Illetve talán a határidőkön is lehetne lazítani, hogy több időnk lehessen rá, és jó lenne ha a kijelölt órarendhez a tanárok is tartanák magukat mert több olyan is volt, hogy volt óránk az adott tanárral és úgy kaptunk tőle feladatot.
- Többnyire segítőkészek. Felajánlották, hogy írhatunk nekik, ha valami problémánk van.
Mondjuk nekem az egyik tanárral volt egy olyan esetem az első pár napban, hogy nem voltam belépve egy csoportba, amit még sokkal korábban hozott létre. Nem is hangsúlyozta, hogy oda kéne rá figyelni, hogy bent legyünk. Ott kaptuk a feladatot, és én nem láttam belőle semmit, mert nem voltam benne. Egyből egyest kaptam rá. Nekünk el lett mondva, hogy elnézőek kell legyünk a tanárokkal, mert új a rendszer. Szerintem ez fordítva, a diákokkal is így kellett volna működjön.
- Viszonylag segítőkészek, de többször is történt olyan, hogy vissza lett küldve a beadandóm, hogy egészítsem ki, visszakérdeztem mivel tudnám kiegészíteni, de választ már nem kaptam.
- Van olyan tanárunk, aki segít, és kérdez, csak nem szeretem amikor csak úgy szórják a feladatokat. Ezek a feladatok órákat ölnek meg az időnkből, és mikor végzek az aznapi feladatokkal, már egyszerűen nincs életkedvem a tételek tanulására.
- Némelyik tanár több időt adhatna mert van amikor félórát kapunk, és félóra alatt nehezen lehet megcsinálni a feladatot.
- Ezt tanára válogatja. Tapasztalataim alapján a legtöbb tanár, ha ráírok hajlandó segíteni, viszont volt már olyan is, hogy szimplán lerázott, mert... csak úgy. :D
- A tanárok többsége nem magyarázza el, hogy hogyan lenne a legegyszerűbb megoldani. Valamilyen fajta úton le lehetne írni egy kis segítséget a feladatokhoz (pl: ezt a ciklust kéne alkalmazni, vagy a tankönyv ezen fejezetében van benne).
- A feladatok küldése részt nem tartom segítőkésznek. Az észrevételeinkre, kérdéseinkre viszont kivétel nélkül kapunk reakciót mindig, ez kárpótol sok mindent. Kicsit néha úgy érzem, hogy a tisztelt tanáraink úgy gondolják, hogyha amúgy is itthon vagyunk egész nap, akkor nem okoz gondot a napi feladatbomba. Kinek mi persze.. Napi 10 órát ülök gép előtt, az agyam a végére káosz. Edzéssel próbálom a szellemi - fizikai állapotom egyensúlyban tartani. Mindezek után, türelmem már annyira nincs a tételekhez. ;) Természetesen, ez van jelenleg, ezt kell szeretni.:)
- Szerintem nagyon segítő készek. De nem mindig értjük meg hogy éppen az adott tantárgyból, hogy gondolja azt a tanár. Vagy ennek az elején túlságosan sok feladatokat adtak, de már azért nem annyira érezzük ezt hogy sok lenne. Van olyan amikor a tanár vissza küldi a beadandókat és nem értjük miért, oda ír valamit, de azt se értjük. Jobb lenne ha elmagyaráznák, főleg amikor elektronikus dolgozatot írunk és kijavítják akkor mi volt a hiba. Egy tanárnál láttam aki használta a google documentumban a tanár javító eszközt amivel megmutatta a hibáimat. Ez nekem nagyon jól jött és megértettem ezeket a hibákat könnyedén és javítani is tudtam.
- Amiből tudom, hogy segítőkész lenne a tanár, abból általában nem kell a segítség, de az elmúlt évek/hónapok során tudom, hogy mindenben segítenének. Egy tanár van, aki kifejezetten "összetöri" a lelkesedésemet, aki úgy érzem, inkább csak hátráltat a segítség helyett. Az órák megtartásától kezdve a tanár személyiségéig mindenen változtatnia kéne. A digitális oktatás alatt lett ilyen a tanár, előtte jó kapcsolatom volt vele, ez nagyon sokat romlott.
- Eddig csak a hibáimat mondták el a tanárok, de segíteni hogy mit hogy kellett volna azt eddig csak 1 tanár mondta el.
- Az "Olvasd el még egyszer a feladatot!" általában nem segít.
- Egyes tanár sokkal nagyobb segítség, mint az osztálytársaim, örülnék, ha az összessel lehetne video chat formában kommunikálni.
- A tanáraim nagy része nagyon jól kezeli ezt az egészet és nagyon segítőkészek.
Nyilván mindenkinek nehéz az ehhez való hozzászokás, ezért nem is tenném szóvá azoknak a tanároknak a hibáit, akiknél fordult már elő kisebb probléma.
4.
Mennyire sikerült megtalálni azokat a felületeket, és szoftvereket, ahol hatékonyan lehet kapcsolatot tartani?
- Legjobban a discord tetszik nekem... ezen változtatni se kéne. Meg ugye a google classroom.
- Szerintem például a videos órák teljesen jól meg vannak tartva, nincs is túl sok belőle, teljesen jó az arány.
- Viszonylag gyorsan. Pl. több tanár is használ discord servert a kapcsolat tartásra, vagy facebook csoportot.
- Abszolút megtaláltam a számomra megfelelő szoftverek. A Discord, és a Messenger szerintem hibátlan erre a célra.
- Elején nem nagyon értettük, de ki érti meg egyből? Aztán idővel lazán tudtuk használni, de mondjuk egy valami nem tetszik, hogy egy másik tantárgyból egy másik ismeretlen felületen kell majd dolgozatot írnunk.
- Ez volt a legegyszerűbb az egészben. Programozás tanárral Discordon beszélgetünk, matekkal és törivel Skypeolunk, a többivel pedig nincs kontaktunk, mert nem szükséges. Legjobban a Discord működik egyértelműen.
- Egészen könnyen és gyorsan. Javarészt azért, mivel mi kértük, hogy mondjon egy programot, amit ismer és mi majd alkalmazkodunk hozzá. Volt tanár, aki egészen jó programot mondott (discord), volt aki kevésbé (skype, meg messenger).
- A tanároknak nem sikerült igazán megtalálni :/
- Hát a haverjaimmal már elég óta megtaláltuk azt a platformot, ahol tudunk beszélni (Discord), és örülök hogy néhány tanár is megtalálta, mert elég jónak tartom.
- Használjuk kapcsolattartásra és feladatok elvégzésére a Discordot, Messengert, Redmentat és ugye a Classroomot. Szerintem elég jól sikerült.
- A kapcsolattartás remekül megy, gyors és hatékony is. Több felületet is találtunk a tanárokkal, ahol tudunk kommunikálni/kapcsolatot tartani.
- Hála égnek szinte az összes tanár a Google Classroom-ot használja, így elég könnyen ment az egész. Viszont aminek nem örülök, hogy egy tanár egy teljesen más felületet akar használni, ami számomra ismeretlen.
5.
Mennyire tartod elegendőnek az információkat, amiket kapsz a tanáraidtól, amiket találsz az interneten? Mire lenne még szükséged?
- Szóban nem tudom elmondani mennyire... inkább 10/8
- Rá lehet fogni, hogy elegendő de a suliban több volt az inforomáció. Igazából a hívás lenne a legjobb minden tantárgyból ott lehet a legtöbb segítséget kapni.
- Szerencsére a legtöbbször elegendő információval ellátnak a tanáraim, feladataimnak az elvégzéséhez.
- Szerintem az online tanítás kevésbé hatékony, mintha személyesen tartaná a tanár, az iskolában.
- Összesen pár tanár mond elég információt, hogy el tudjuk sajátítani az új tan anyagokat. Szükségesnek tartanám, ha minden tanár több példával szembesítené a diákjait, hogy el kerülhetőek legyenek a kellemetlenségek és a rossz érdemjegyek feladat félreértések által.
- Amiből szükség lenne több információra, mert nagyon nehezen lehet megtalálni az interneten: magyar, matek.
- Tanároktól nagyon kevés információt kapok. És így nehéz beszámolni
- A legtöbb tanár egyértelműen megadja a forrásokat a feladatokhoz PL : egy pdf fájlban, vagy tankönyvben, interneten.
- Tanárainktól mostanában nem nagyon kapunk információt, vagy ha kapunk is akkor az elég nehéz megérteni vagy kevés. Az internettel meg az a gond hogy nem mindig tudjuk, hogy az adott információ jó-e. Örülnék, ha egy tételt kidolgozunk és akkor a tanár a hiányosságokat oda írná amiket kihagytunk vagy tesztben amiket nem vettünk figyelembe.
- Amit a tanáraimtól az nagyon kevés, amit az internetről az meg túl sok, és néha nem tudom mi is a lényeg. A középútra lenne szükségem, kapjak a tanáromtól egy jó magyarázatot, mert nekem az a biztos, és meg tudjuk beszélni. Egyébként önálló vagyok nagyon, de folyamatos kérdések vannak a fejemben, ezért fontosnak tartom egy olyan személy jelenlétét, akitől kérdezhetek.
- Igazából így érettségi előtt már nem nagyon kaphatunk új információt. Viszont hasznosat igen. A youtube videó kötelező megnézésével és kijegyzetelésével nem megyek sokra, hisz jobb lett volna, ha az első félévben mindezt megtanulom, és nem egy ilyen videóból kell felkészüljek az érettségimre.
- Leginkább a folyamatos tanári kontaktus hiányzik. Ha kérdezek valamit, lehet, hogy csak órák múlva kapom mega választ. Az internetes példák meg gyakran teljesen máshogy magyarázzák, a dolgokat, mint ahogy azt mi tanultuk. A w3schools mondjuk már hasznomra vált egy HTML feladatnál.
- Videóhívásos órákra lenne szükségem (matek).
- Megfelelő tájékoztatnak és egyértelműen informálnak, ill. szívesen segítenek, ha felkeressük őket egyéb kommunikációs platformokon.
- Sokszor elegendő, de vannak olyanok is, amiket alapból rosszul töltenek fel, mint feladat/leírás.
- Szükséges lenne az ismétlés a tanár szavaival élve is.
- Elég információt szoktunk kapni. Minden nap van egy kis osztályfőnöki óra ahol eligazítást kapunk az éppen aktuális dolgokkal kapcsolatban. Feladatok mellé sokszor kis segítő videót. Emellett interneten egy kis kereséssel szinte mindent meg lehet találni.
- A tanáraimtól jobb lenne több információt kapni, mivel interneten csak összekapargatni lehet a dolgokat, és mondjuk egy tanár, aki tanítja is az adott dolgot, sokkal jobban el tudja magyarázni a diáknak, mint az internet.
- Összességében az információ elegendő szerintem, csak itt arra lenne szükség, hogy a tanárok rendesen leírják, mit szeretnének, ne csak azt hogy, csináljátok meg. Ezenkívül néha jól jönne, ha elmagyaráznák a hibáimnál, hogy mit kellett volna csináljak, és miért nem jó.
6.
Mennyire van lehetőséged, illetve mennyire lenne több igényed a csoporttársaiddal kommunikálni, együttműködni, egymást segíteni?
- Általában együtt csináljuk a feladatokat. Így beszélhetek velük is.
- Lehetőségen van de jobban szeretek egyedül dolgozni.
- A nehezét szeretem csoportban megoldani, ha nem megy, és a neten lehetőségünk is van erre.
- Elég sokat segítünk egymásnak a csoportban, szerintem ennél többet nem kellene.
- A Discord szerverünk teljesen alkalmas ezekre.
- Ha elakadok, vagy valamit nem értek, messengeren ráírok az osztálytársaimra.
- Folyamatosan beszélünk reggel 8-tól este 11-ig megy a gép és beszélünk, amikor kimegyek edzeni, vagy kosarazni, csak olyankor nem beszélek velük.
- Így is tudunk segíteni egymásnak (Discord, Skype stb...), ebből a szempontból nem hiányzik a személyes jelenlét.
- Lehetőségem nagyon sok van. Folyamatosan tatjuk a egymással kapcsolatot. Bármi nehézségbe ütközünk írunk egymásnak és együtt meg próbáljuk megoldani.
- Van rá lehetőség csak hát valamilyen okból kifolyólag nem csinálják... Én megvagyok tökéletesen nélküle is.
- Csak néha fordulok hozzájuk, de mindig megoldom egyedül a feladatokat.
- Bőven van lehetőség segítséget kérni az osztálytársaktól, mert csak rájuk írok, és már megyünk is fel discordra, mert ott szoktunk mi beszélgetni, és ott bármiben tudunk egymásnak segíteni matekban, szakmaiban, dolgozatban, stb...
- Szerintem, mint mindenhol nálunk is kis csoportok jöttek létre akik segítenek egymásnak.
Valaki jó matekból az tovább küldi a feladatokat.
Valaki jó valami másba azért tovább küldi azokat.
- Folyamatosan így tanulunk. Hárman, néha négyen folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, és mindenben segítjük egymást. Egymástól sok infót megtudunk, mindenki másban jó, így tanítjuk egymást. Egyedül is boldogulnék, viszont így jobbnak érzem.
- Sokat tudok kommunikálni a többiekkel, de segítséget nem lehet kérni, mert az osztály fele nem csinált semmit.
- Amibe tudok, segítek azoknak, akik segítséget kérnek. Próbálom őket rávezetni a feladatra, és nem egyből a megoldást mondani.
- Jobban szeretek egyedül dolgozni, mert így minden dicsőségért, vagy leszidásért engem terhel a felelősség.
- Bármikor tudok velük kommunikálni, de csak akkor szoktam, mikor már semmi ötletem sincs... amúgy nincs szükségem kommunikációra.
- Nincs sok lehetőségem. Sokkal nagyobb igényt tartanék segítségre, ezzel sokkal jobb viszonyban állnék az osztálytársaimmal, és ha adódik lehetőség, akkor viszonoznám a segítséget.
7.
Mit gondolsz, mit lehetne megtartani ebből az egész rendszerből a járvány után a későbbiekben is?
- Nekem teljesen megfelelne, ha ezt az egészet tovább tudnánk vinni a jövőben is. Sokkal jobb itthon.
- Nem igazán tudok ilyet mondani. Szerintem semmit.
- 3 hét telt még csak el, szóval nem tudok erre még válaszolni.
- Én örülnék, ha újra járhatnánk suliban, mert nem vagyunk ehhez hozzászokva, de ha igy maradna a tanítás, annak is örülnék, előbb utóbb meg lehet szokni.
- A járvány után is sokkal jobb lenne egyszer-kétszer otthonról elvégezni az órai munkákat.
- Nem sok mindent. A diákok többsége pihenésnek veszi ezt a 'házi karantént' , mellesleg a távoktatás nem olyan effektív és összeszedett, mint a hagyományos iskolába való bejárás. Hamar elszokunk a tanulástól, és visszazökkenni ebbe a mindennapi iskolai életbe nagyon nehéz lesz, úgy gondolom.
- Mondjuk, lenne olyan, hogy heti egyszer nem kell bemenni, de digitálisan megtartják az órát.
- Őszintén szólva egyelőre semmit. Ha már annyira fejlettebb lenne, hogy mindegyik tanárnak lenne jó internete, és lenne egy olyan alkalmazás is, ami lehetővé teszi azt, hogy a tanárok pixel és egyéb hiba mentesen tudjon tanítani, akkor jó lenne.
- Érettségi előtt álló diákoknak informatikai részből szerintem mindent, a többi érettségi tantárgyból kellenek a sulis órák, jobb úgy a felkészülés. Viszont, akik nem érettségire készülnek, azoknak szerintem simán maradhatna minden.
- Hogy csak 2x járjunk be az iskolába.
- Pl. nagyszerűen lehetne használni a google classroomot beadandókra mondjuk a házik helyett.
- A classroom egy jó dolog, azt teljesen meglehetne tartani, fejleszteni kicsit és pár finomítást elvégezni.
- A házi feladatokat, amiket feladnak majd az iskolában, azt Google Classroom segítségével lehessen elküldeni.
- Az nagyon jó ötlet lenne, ha ezek az applikációk megmaradnának, hiszen ha valakinek esetleg valami problémája lenne, például műtik és sokáig korházban van, vagy ha elutazik külföldre magánokokból, igen jó ötlet lenne neki ezen úton elküldeni az aznapi feladatokat, hiszen ő is dátumra pontosan meglenne minden beadandóval, nem marad le semmiből sem. Ez mindenkinek kedvezne.
- Ha valaki beteg mondjuk classroomba kapja meg az anyagot és akkor biztos ott van.
- Remélem semmit. Mert szerintem borzasztó... Túl sok a feladat... Egész nap dolgozok, hogy kész legyek mindennel és ez van mindennap...
- Itt lehetne például a házi feladatot megadni. Határidőre lenne megadva, ami jelez nekünk, ha már közeledünk hozzá, így a gyerek nem felejti el megcsinálni. Dolgozatokat is ide tehetnék fel, mikor lesz és miből.
- Ez a rendszer szerintem teljesen jó a házi feladatokra. Arra tényleg azt mondom, hogy pöpec. Határidőre megcsináljuk, leadjuk kész ennyi.
- Szerintem a házikat hatékonyabban csinálom meg, eddig sehogysem csináltam.
- Most magam ellen kell beszéljek, de szerintem ha a házi feladatok így lennének leadva akkor többen csinálnák meg.
- A házi feladatokat a járvány után is itt adhatnák le, mivel itt könnyen észre lehet venni, ha valaki nem csinálta meg.
- A Classroom felület házi feladat szempontjából a tanároknak egyszerű ellenőrzési mód, de a tanárok is levannak terhelve szóval senki nem használná, főleg hogy sok az idős hozzá nem értő.
- Talán lehetne ugyanígy digitális oktatás, kiegészítve elmélet órákkal, amikhez be kellene menni az iskolába jegyzetelni, mert így egyszerűbben megértjük, mint digitálisan.
- Szerintem ez a rendszer egy igen jó irányba indult el és ez tartható lenne.
8.
Mi számodra az elmúlt hetek legfontosabb, legnagyobb tanulsága?
- Innentől biztosan jobban fogom becsülni az iskolába való bejárást, rosszabb, hogy kevesebbet vagyok emberek között.
- Az, hogy mennyit hazudnak a cégek, iskolák. Mert a vírus előtt mind a kettő azt mondta, lehetetlen otthonról dolgozni vagy tanulni, de amint kitört a vírus, kb. egy hét alatt képesek voltak felállítani egy működő rendszert.
- Nem muszáj elpazarolni az időt a számítógép előtt, ehelyett inkább feladtam egy rakás negatív szokást, el kezdtem edzeni és egészségesen táplálkozni, hamar hozott jó eredményeket, újra motiváltan érzem magam. Ehhez csak egy betegség kellett, ami a négy fal közé kényszerített, hogy magamba nézzek, és észrevegyek hibákat magamban, és ezek korrigáljam, amennyire csak tudom.
- A határidő... legyek pontosabb.
- Nem szabad halogatni a dolgokat.
- Tanulság az, hogy nem becsültem meg eléggé azt, hogy bejárhattam az iskolába, hogy nem becsültük meg az osztályban az együtt töltött időt, ez innentől átértékelődik bennem.
- Fontos a 8-9 óra alvás. Attól még, hogy nem kell bejárni a suliba, ki kell hagyni az éjszakai fent maradást.
- Sokkal könnyebb együtt tanulni, mindent meg lehet oldani közösen.
- Hiába informatika tanár, ha nem tud rugalmas lenni.
- Hogy mennyire fontosak a barátok, akikkel mostanában alig tudok találkozni, mert lehet, nem szerettem az iskolát, de sokat voltam a barátaimmal, és ez egyre inkább hiányzik.
- Nem olyan rossz édesanyámmal és édesapámmal beszélgetni.
- Köszönöm a COVID-19 vírusnak, hogy megmutatta milyen is az ember, ha ilyen helyzet van, mennyire önző élőlény is.
- Talán az, hogy fogadjuk meg a tanárok tanácsait, és csináljuk meg amit kérnek mert nem járunk vele rosszul.
- Sokkal jobban össze kéne dolgozni az embereknek, és nem állandóan idegeskedni.
- Értékelni kell azt, hogy suliba járhatunk, és hogy tanároktól személyesen sajátíthatjuk el tudásunkat.
- A házi feladat nagyon jó gyakorlásnak. Úgy érzem (jelenleg legalábbis), minden csak önszorgalom kérdése.
- Hogy a jegyeknek semmi értéke nincs.
9.
Van-e esetleg valami, amit még szívesen elmondanál?
- Hálás vagyok hogy ebbe az iskolába járok és ilyen jófej tanárok tanítanak, már nagyon hiányzik az iskola. :D
- Nincsen, köszönöm! Köszönjük, hogy a Tanárok/Tanárnők is adnak nekünk időt és türelmet!
- Ha a továbbiakban is tovább akarják vinni ezt az online tanítást akkor feküdjenek rá nagyon hogy használható legyen.
- Nagyon sok minden nem tetszik, említettem is a korábbiakban őket. Viszont nem lázadok ellene semmiképpen, mert elfogadtam, és támogatom az oktatás fejlődését. Ezt is ki kell próbálni, különben hogyan tudhatnánk meg, hogy működik-e? A járvány tett arról, hogy meg kelljen tapasztalnunk.
Az elmúlt száz évben minden fejlődött, csak az oktatás nem.. És ez így nem mehet tovább.
- Megöl az ideg, hogy nem tudni semmit az érettségiről. Nincs kedvem, meg nem is lenne valami remek csúszni az érettségivel és úgy a tovább tanulással.
- Nem szeretnék megbukni programozás gyakorlatból tanár úr segítseeen. :((
- Tök jo az oldal és jók a feladatok, élvezettel kínlódók néha rajta :)
- Én csak remélhetem, hogy lassan vége ennek a vírus dolognak, mert rendesen áthúzta a terveimet.
Nem tudom, a tanár úr mit gondol, mi lesz az érettségivel, de remélem, legalább az írásbeliket megtartják, mivel számomra kellenek a pontok az egyetemhez....
- Örülök hogy a tanár úr megkért erre minket, hisz még ha nem is lesz változás, attól még legalább kiírhatjuk magunkból.
- Köszönöm, hogy megkérdezett bennünket. Ezer hálám!
- Meg szeretném köszönni ezt a kérdőívet. A lelkem belül kicsit megkönnyebbült, hogy ezeket a dolgokat kimondhattam (jelen esetben kiírhattam) magamból. :)