Játékokat, vagy tudásmérő teszteket tartalmazó weboldalak esetén gyakran előfordul,
hogy egy-egy kitűzött feladatot időre kell megoldalni. Ebben az esetben a weboldalon
szükségszerű megjeleníteni stoppert, mely méri a feladat végrehajtásának idejét.
Erre felkészülve készítsen el egy stopper órát, mely rendelkezzék az alábbi funkciókkal:
Start/Stop gomb, mely elindítja, illetve megállítja (vagy éppen
folytatja) az időmérést.
Reset gomb, mely az órát akár működés közben is lenullázza.
A feladat megvalósításához tanulmányozza át a JavaScript dátum- és időkezelő lehetőségeit:
Habár a feladat elkészítésének tervezésekor adódhat a felvetés, hogy nem is kell
használni a JS időfüggvényeit, hiszen elegendő lenne egy számlálást megvalósító
saját függvény készítése, amit a setInterval() segítségével ezredmásodpercenként
lefuttatunk - ezt az ötletet nem érdemes használni. A problémát nem a setInterval()
pontatlansága okozza (mert nem pontatlan), hanem az, hogy ha esetleg a böngésző
egyéb feladatainak végzése közben időnként lelassul, akkor ezen helyzetekben
a saját függvényünk meghívása is kimaradhat. Míg ha a rendszeridőt használjuk
fel a számoláshoz, akkor az esetleges kimaradások - az óra "ugrása" mellett -
utólag kompenzálásra kerülnek.